Btw eenheid voorwaarden
LeadService kijkt na of de aanvraag van uw BTW eenheid volledig is én als aan alle voorwaarden voldaan werd, zodat na indiening, we spoedig het BTW-nummer ontvangen.
Btw eenheid voorwaarden
Bij de indiening van een aanvraag voor een BTW eenheid is het van belang dat aan alle voorwaarden voldaan werd.
De BTW administratie neemt alle ingediende documenten nauw onder de loep, en zal pas groen licht geven als aan alle voorwaarden werd voldaan.
LeadService begeleidt uw aanvraag zodat de toekenning van het BTW-nummer vlot verloopt.
Hoe start ik met de aanvraag van een BTW eenheid?
Allereerst dient er een vertegenwoordiger van de eenheid aangesteld te worden. Vervolgens wordt nagegaan wat de verbondenheid is tussen alle leden.
Zijn er “verplichte leden” in de BTW eenheid?
Dit is het geval wanneer een lid meer dan 50% deelneming heeft in een ander lid.
Zijn er “vrijwillige leden” in de BTW eenheid?
Wanneer een lid niet meer dan 50% deelneming heeft in een ander lid, dan spreken we over “vrijwillige leden”.
Zodra we weten welk type leden er zijn, kunnen we overgaan naar de voorwaarden.
Wat zijn de voorwaarden voor verplichte leden om toe te treden in een BTW eenheid?
De naam zegt het al zelf: het lid is verplicht om toe te treden, dus er zijn geen extra voorwaarden om aan te voldoen voor de toetreding. Een bewijs van de aandelenstructuur volstaat om ervoor te zorgen dat dit lid kan toetreden tot de BTW eenheid.
Wat zijn de voorwaarden voor vrijwillige leden om toe te treden in een BTW eenheid?
Vrijwillige leden dienen aan volgende 3 voorwaarden te voldoen:
- Economische verbondenheid
De voornaamste activiteit van 2 leden is van dezelfde aard, of hun activiteiten vullen elkaar aan of beïnvloeden elkaar, of ze hebben een gezamenlijk economisch doel.
- Financiële verbondenheid
Een lid dient minstens 10% of meer deelneming te hebben in een ander lid van de BTW eenheid. Ook is aan deze voorwaarde voldaan wanneer 10% of meer van een lid in dezelfde handen is (deze aandeelhouder hoeft niet per sé ook zelf deel uit te maken van de BTW eenheid).
- Organisatorische verbondenheid
De leiding van de leden wordt waargenomen door een gemeenschappelijk persoon of.
Waar moet de aanvraag van een BTW eenheid ingediend worden?
Ten vroegste de 1ste van de maand volgend op de maand waarin het dossier werd ingediend.
Ga echter niet tot de laatste dag van de maand om in te dienen, want de administratie heeft tijdig nodig om het dossier te verwerken.
Laat LeadService uw dossier opmaken en nagaan of aan alle Btw eenheid voorwaarden wordt voldaan
Stap 1 : Analyse voorwaarden
LeadService analyseert de situatie van de BTW eenheid en alle leden. We kijken wie er verplicht lid is en wie er een vrijwillig lid is, en kijken of aan alle voorwaarden werd voldaan.
Stap 2 : Opmaak documenten
LeadService maakt alle nodige documenten op volgens de regels van de kunst en voegt alle vereiste bewijsstukken toe.
Stap 3 : Indiening dossier + opvolging toekenning BTW-nummer
LeadService dient het complete dossier in bij het bevoegde BTW-kantoor en volgt de toekenning van het BTW-nummer op.
PROFICIAT,
Er werd aan alle voorwaarden voldaan en de BTW eenheid beschikt nu over een BTW-nummer!